Zwangerschapsyoga


Zwangerschapsyoga

Wanneer: dinsdagavond 18.45-19.45 uur
(inloop vanaf 18.30 uur met een kopje thee)

Locatie:  Basisschool de Regenboog, Grobbendonckpark 43, Goirle
(Bij gebruik navigatiesysteem: eindbestemming 'sporthal de Haspel' invoeren)
Voor wie: zwangeren uit Goirle, Riel, Hilvarenbeek, Diessen, Gilze, Rijen, Alphen, Oisterwijk en andere plaatsen in de regio
Aanmelden en informatie via: info@zinnigheden.nl
Docenten: Mireille Broeders en Loes Duindam Wie zijn wij?
Kosten:  €10 per les
€95,00 voor een 10 lessenkaart (14 lesweken geldig)
€47,50 voor een 5 lessenkaart (8 lesweken geldig)
Je kunt op locatie met pin betalen of contant.
Een proefles is gratis.

Veel zorgverzekeraars vergoeden onze lessen yoga voor zwangeren.

 

 

Met vertrouwen op weg naar de bevalling 
 Een zwangerschap is een heel bijzondere periode in je leven. In je buik draag je je groeiende kindje met je mee. Er verandert veel, zowel fysiek als mentaal. Veel zwangere vrouwen hebben meer dan anders behoefte aan momenten van rust. Het is belangrijk om goed voor jezelf en  je kindje te zorgen, regelmatig te ontspannen en  je lichaam en geest sterk en soepel te houden. Zwangerschapsyoga ondersteunt daarbij en is een goede manier om je voor te bereiden op de bevalling. Daarnaast zorgen de yogalessen voor een wekelijks bewust moment voor jou en je kindje, waar je anders vaak moeilijk aan toe komt.

Je kunt in principe op elk moment in je zwangerschap starten met zwangerschapsyoga en kunt ermee doorgaan tot de geboorte van je kindje. Veel vrouwen beginnen rondom de twintigste zwangerschapsweek, omdat vanaf dat moment de buik vaak andere manieren van sporten bemoeilijkt.


Ontspannen
In de lessen richten we ons op zachte en veilige yoga-oefeningen die onder andere de benen, het bekken en de rug versterken en ontspannen. Vooral deze onderdelen worden tijdens een zwangerschap extra belast en verdienen zorgzame aandacht. Door yoga leer je die gebieden in je lichaam waar je spanning vasthoudt op te merken en vervolgens dit weer los te laten. Dat geeft ontspanning en zorgt voor ruimte in je lichaam voor jezelf en natuurlijk voor je kindje.


 

Adem
In onze lessen zwangerschapsyoga staat ademen centraal. De adem is ook onlosmakelijk verbonden met bevallen. Tijdens de lessen observeer je je natuurlijke adem. Met behulp van oefeningen leer je de adem te gebruiken om je lichaam te ontspannen. Daarnaast leren we je hoe je met ademhalingsoefeningen de ontsluitings- en persweeën en de bijkomende pijn goed op kunt vangen en reiken we oefeningen en houdingen aan die helpen om de geboorte goed te laten verlopen.


Vertrouwen
Vertrouwen hebben in je eigen lichaam legt een basis voor een goede bevalling. Door het beoefenen van zwangerschapsyoga, bereid je jezelf goed voor en kun je ook het komende moederschap met vertrouwen tegemoet zien. Ook voor de periode na de bevalling krijg je van ons handvatten hoe met bepaalde fysieke en emotionele aspecten om te gaan.